3 tips om dit keer niet aan te komen op je tripje

Brightmorningdew Body 3 Comments

Healthy Habits

Gisteren en vandaag ben ik weer voor mijn werk op reis. Dit maal brengt de reis mij voor een nachtje en twee dagen naar Duitsland. Zakenreis betekent weggetrokken worden uit je gewone eet en sportregime, dat maakt het vaak lastig om je gezonde gewoontes vast te houden.

Vandaag breng ik met jullie mijn valkuilen in kaart en zal ik mijn “counter actie” beschrijven. Op die manier wil ik mezelf (en jullie) behoeden voor een aantal veel gemaakte fouten.

1. Het hotel ontbijt

Hier heb ik het in het vakantie artikel natuurlijk ook al over gehad maar het ontbijt buffet is en blijft een grote valkuil. Het is zo ontzettend verleidelijk om een beetje meer op te scheppen dan nodig óf om na een verzadigende portie toch nog even en croissantje te pakken.

Hoe verdedig je je hier tegen?

Plannen, plannen en nog eens plannen. Zorg dat je niet te lang doorbrengt in de ontbijtzaal, hoe langer je er zit hoe meer gelegenheid je krijgt om te snoepen. Spreek dus zo laat mogelijk beneden af! Daarnaast kan je beter het hoekje met zoete broodjes en cake overslaan, prent jezelf in dat je niet anders hoeft te eten dan je normaal doet. Verwen jezelf op een gezonde manier, neem wat extra vers fruit of neem een lekker eitje!

Ben je er meerdere dagen? Probeer dan om op dag 1 te onthouden wat er allemaal te krijgen is, zo kun je op de andere dagen op voorhand al bepalen wat je gaat eten en zal je minder in de verleiding komen.

2. Sporten kan niet altijd

Je vaste sportregime word op reis altijd een beetje verstoord. Zeker als je een teamsport doet of als je groepslessen volgt bij de sportschool.

Hoe verdedig je je hier tegen?

Kijk tijdig naar alternatieven! Heb je sportfaciliteiten bij het hotel waar jullie overnachten? Prima! Dan kan je daar dus gewoon sporten. Heb je dat niet dan word het wat lastiger. Ik neem zelf altijd een matje, sportkleding en hardloopschoenen mee. Dan kan ik met behulp van Google maps een rondje hardlopen of via Youtube wat work-out filmpjes doen.

3. Dineren met je relaties

Een van de grootste valkuilen is toch wel het zakelijk diner. Vele drankjes, lekkere maaltijden en uitgebreide nagerechten staan dan vaak op het programma. Allemaal hartstikke lekker natuurlijk maar niet echt “dieet proof”.

Hoe verdedig je je hier tegen?

Door bewust te kiezen én te genieten. Ga hier voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Zie je een heerlijk hoofdgerecht skip dan je voor en/of nagerecht en geniet met volle teugen van je hoofdgerecht. Zie je een heerlijk nagerecht kies dan voor een mager hoofdgerecht en skip het voorgerecht. Bij een lekker voorgerecht kun je het nagerecht skippen óf vragen of ze het voorgerecht als hoofdgerecht kunnen opdienen.

 

Door op deze drie dingen te letten kan je de schade van een (korte) trip aanzienlijk beperken! Een extra tip is om niet te veel te drinken, want alcohol tikt aardig aan. Zelf drink ik eigenlijk helemaal niet, hierdoor is dit voor mij uiterst eenvoudig maar ik weet dat dat voor andere soms wat lastiger ligt.

 

Moeten jullie voor je werk wel eens op zakenreis?

Liefs,

Daniëlle

 

Brightmorningdew

Comments 3

  1. Haha, dit is een ‘probleem’ die ik denk ik wel kan overslaan,maar ik kan me voorstellen dat dit niet fijn is nee. En ik moet eerlijk zeggen, als ik al uit eten ga, is dat ik driegangen niet eens red, dat is laatst ook alweer gebleken toen ik samen met Tessa uit eten ging, beiden namen we een voor en hoofdgerecht en het toetje zeiden we allebei plof tegen, pfffffffff hahaha

    X

  2. Poehh ja herkenbaar. Vooral toen we in maart een week naar San Francisco waren (en elke avond feestjes hadden van de beurs) ben ik voor mijn gevoel wel een paar kilo aangekomen (hoeveel het daadwerkelijk was weet ik trouwens niet, maar dat ik die week ben aangekomen was duidelijk te merken aan mijn kleding ;)). Veel plezier nog in Duitsland 🙂

    1. Post
      Author

Laat mij weten wat jij vindt!