Bodieboost ervaring #2

Brightmorningdew Body 6 Comments

“Bodieboost, het dieet waarbij snoepen moet en afvallen leuk wordt!”. Twee weken geleden ben ik begonnen met het testen van Bodieboost voor mijn blog. Ik breek nu dus direct een van de 12 regels, ik vertel jullie dat ik bezig ben met bodieboost (dat is namelijk niet de bedoeling). In deze updates wil ik jullie meenemen door dit dieet, is het echt zo makkelijk? Ga je niet toch stiekem obsessief calorieën tellen? Vandaag de tweede update, benieuwd naar de eerste update? Deze lees je hier.

Hoe werkt het?

Bodieboost stapt af van het tellen van calorieën of punten en ook sluiten ze geen enkel voedingsmiddel uit. Dit betekent dat je dus in principe alles mag eten als je je maar aan de porties en de families houd. De families vraag je je af? Ja families, dat is de benaming die Bodieboost aan de verschillende voedingsgroepen geeft. Van elke familie mag je 2 porties per dag, de porties meet je simpel af door je handen, bakjes of bekers te gebruiken. Twee keer in de week móet je een joker (wat lekkers) eten en op die manier zou je 1 tot 0,5 kilo per week afvallen.

Eten

Afgelopen week was een week vol met leuke feestjes, evenementen en snacks. Gelukkig is er met bodieboost voldoende ruimte om dit op te vangen met jokers en je familie’s. Dat je het in kan passen is een ding maar val je ook uiteindelijk af? Dat zou ik pas vanochtend weten!

Deze week vond ik het dan ook moeilijker om het idee van calorieën los te laten. Omdat ik in mijn hoofd best wat “calorierijke” producten at moest ik echt moeite doen om niet mijn dagtotaal uit te rekenen. Op donderdag at ik een kroket, volgens bodieboost valt deze onder de familie “proteïne” als je verder geen andere gepaneerde vlees producten eet die week. Diezelfde dag at ik een heerlijk stuk red velvet cake op een pers-evenement, mijn eerste joker die week. Gevoelsmatig zat ik dus al aan mijn twee jokers maar volgens de methode kon ik nog prima een joker eten. Voor dat we bij die joker aankomen stoppen we eerst nog even op zaterdag.

Zaterdag heb ik een leuke en gezellige dag met Frances van Bellesqa (daarover later meer) maar na op de terugweg in de file te hebben gestaan is mijn zin om te koken zo het autoraampje uitgewaaid. Robbert besluit dus om wat frietjes te halen met een burger. Deze kan ik ook nog in mijn familie inpassen, ik heb namelijk nog 2x koolhydraten over voor de friet en het brood van de burger, 1x proteine voor het vlees, 1 smaakmaker voor de mayo en 1x groente voor de salade. Het feit dat dit gewoon mag binnen de families voelt raar en onnatuurlijk, toch besluit ik er geen joker voor te rekenen. Die avond eet ik mijn tweede joker, de patat was namelijk niet genoeg… er moest ook nog een bakje chips in.

Wie denkt dat het daarbij is gebleven heeft het helaas mis. Ik denk dat ik door het vele “snack” eten deze week het moeilijker vond om de teugels strak te houden. Zondag bij mijn ouders op de koffie zwichtte ik voor een klein stukje taart en wat toastjes. Zou dit deze week nog wel goed komen? Ik was erg benieuwd naar het resultaat op de weegschaal maandag ochtend..

Sport

Mijn wonden zijn ondertussen redelijk hersteld maar van echt sporten is het deze week ook nog niet gekomen. Ik heb nog even rust gehouden maar aankomende week gaat het er echt van komen. Wel heb ik ook nu weer elke dag minimaal 20 minuten gewandeld.

Resultaten week twee

Ik zal jullie niet langer in spanning houden, wat heeft een week vol smokkelen mij opgeleverd? Ben ik afgevallen of is het toch allemaal een beetje teveel van het goede geweest? Ik pakte de weegschaal erbij en zag de volgende resultaten;

-1 KG en -1 CM rond de buik!

Wat een resultaten weer! En dat voor de tweede week waarin ik niet helemaal streng ben geweest. Week 3 ga ik wel weer streng in! Geen zorgen.. het blijft geen eetfestijn ;)! Week twee heb ik in ieder geval weer positief afgesloten.

Liefs,

Daniëlle

Brightmorningdew
Dit vind je misschien ook leuk om te lezen

Comments 6

Laat mij weten wat jij vindt!