Bodieboost ervaring #1 – Kan je afvallen en snoepen tegelijkertijd?

“Bodieboost, het dieet waarbij snoepen moet en afvallen leuk wordt!” zegt het boek dat nu steevast in mijn tas zit. Een week geleden ben ik namelijk begonnen met het testen van bodieboost voor mijn blog. Ik breek nu dus direct een van de 12 regels, ik vertel jullie dat ik bezig ben met bodieboost (dat is namelijk niet de bedoeling). In deze updates wil ik jullie meenemen door dit dieet, is het echt zo makkelijk? Ga je niet toch stiekem obsessief calorieën tellen? Vandaag de eerste update.

Hoe werkt het?

Bodieboost stapt af van het tellen van calorieën of punten en ook sluiten ze geen enkel voedingsmiddel uit. Dit betekent dat je dus in principe alles mag eten als je je maar aan de porties en de families houd. De families vraag je je af? Ja families, dat is de benaming die Bodieboost aan de verschillende voedingsgroepen geeft. Van elke familie mag je 2 porties per dag, de porties meet je simpel af door je handen, bakjes of bekers te gebruiken. Twee keer in de week móet je een joker (wat lekkers) eten en op die manier zou je 1 tot 0,5 kilo per week afvallen.

Week 1 – eten

Een makkelijke manier om kilo’s af te vallen en te blijven snoepen, dit moet mij lukken dacht ik maandag ochtend toen ik aan mijn bakje kwark met kiwi zat. Het weekmenu lijkt op het eerste gezicht een beetje saai, gelukkig mag je variëren in wat je uit de familie eet. Zo hoef je niet elke dag magere yoghurt met kiwi te eten maar mag je ook kwark met banaan of yoghurt met aardbeien eten. Zeker voor de lunch vond ik dit erg fijn, ik ben niet een ontzettende muesli-bollen fan dus ik was blij dat ik deze kon vervangen door gewone bruine bolletjes.

Maandag avond heb ik al direct spijt van Bodieboost, voor mijn gevoel zou ik qua calorieën nog ruimte hebben voor wat lekkers maar omdat ik niet in calorieën denk heb ik helaas geen ruimte voor wat te snacken(wortels zijn geen snack). Ik heb het daar zwaarder mee dan gedacht en ga dus uiteindelijk vroeg naar bed, ik wil mijn joker namelijk nog niet verspillen.

Dag twee en drie gaan een stuk makkelijker. Ik merk dat ik wel vol zit van alles wat ik mag eten en dat de zin om extra te eten voornamelijk psychologisch is. Mijn eerste joker neem ik op donderdag als mijn collega saucijzenbroodjes trakteert voor zijn verjaardag. In de Facebook groep ontstaat nog wat ophef omdat sommige dit “zonde van een joker vinden”. Ikzelf vind echter dat mezelf uithongeren om dat saucijzenbroodje in de groepen te krijgen contraproductief. De waarde van een saucijzenbroodje waren namelijk hetzelfde als mijn lunch en die sloeg ik toch liever niet over om een saucijzenbroodje te kunnen eten.

-1 joker dus.

Vrijdag pas ik overigens wel een kroketje in mijn dagtotaal. Een kroket kost je namelijk een keer proteïne mits je niet eerder die week gepaneerd vlees hebt gegeten. Vrijdag avond geniet ik dan ook nog van mijn bakje chips. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ik hierdoor echt ga afvallen maar het is volgens de regels dus ik voel mij niet schuldig. Zaterdag en zondag verlopen zonder problemen. Ik kon zelfs onderstaande cupcake weerstaan op een pers-event van Lush.

Week 1 – sporten

Volgens de Bodieboost formule moet je drie keer 60 minuten bewegen. Vanwege mijn ietwat vervelende verwondingen heb ik deze week niet kunnen hardlopen maar ik heb wel veel gewandeld en de trap genomen waar dat kon.

Week 1 – resultaat

Week een is voorbij en ik heb gisteren gemeten en gewogen. Ik was ontzettend benieuwd, zou er überhaupt resultaat zijn? Zeker! Na week een staat de eindstand op –1,2 KG en –4 centimeter.

Dit is natuurlijk best een heftig resultaat en ik neem aan dat het de andere weken niet zo snel zal gaan maar week een heeft in elk geval laten zien dat de methode een kans van slagen heeft. Nu ik de eerste week positief ben doorgekomen ga ik dus door, ik zal elke week een korte evaluatie geven en na twaalf weken een review. Of dit echt een makkelijke een leuke manier van afvallen is durf ik na een week nog niet te zeggen maar echt beperkt heb ik mij nog niet gevoeld!

Liefs,

Daniëlle

Brightmorningdew
Please like & share:

13 thoughts on “Bodieboost ervaring #1 – Kan je afvallen en snoepen tegelijkertijd?

  1. Dat is een heel mooi resultaat overigens heb ik nog een programma staan die van de week op NPO2 was, Focus over mensen die op een andere manier gaan afvallen, op de manier die ik altijd al zeg, persoonlijk met psychologen en metingen van hormonoonhuishouding per persoon krijgen ze elk een totaal ander ‘dieet’ om uit te vinden wat voor hen nu het beste is, geen mens is hetzelfde en ik geloof dus niet in dit soort systemen, wat voor de 1 goed is, is voor de ander weer slecht.

    Ik ben heel benieuwd wat de komende week gaat brengen zo ie zo ben ik ervoor dat je alles zou moeten kunnen eten waar je zin in hebt, balans is alles en porties… en niet die hele zak chips in je handen bijv. hahaha en dat is best lastig 😛

    X

  2. Leuk om je ervaringen te lezen! Bij mij ging het in het begin ook heel snel vorig jaar, maar dat wordt idd minder hoor. Inmiddels volg ik BodieBoost niet meer strict, ik ben nu bij een diëtiste. Niet omdat ik de methode niet fijn vond, maar omdat ik gewoon die begeleiding goed kan gebruiken. BodieBoost heb ik nog altijd wel in mijn achterhoofd bij het bepalen van mijn menu 🙂
    Jenn onlangs geplaatst…Kilo’s knallen: smoesjes!My Profile

  3. Drie keer 180 minuten bewegen? Holy moly, dat is drie uur per keer? is het een typfoutje of is dat echt de bedoeling?

    Fijn dat je de eerste week zo goed door bent gekomen. Ik ben benieuwd naar de rest van je ervaringen!

    1. Oh jeetje dat is een wat minder goeie ervaring dan inderdaad! Ieder lichaam is natuurlijk wel anders dus wat voor mij werkt is (helaas) geen succes garantie voor een ander

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge