Zo eet je makkelijk meer groente

Brightmorningdew LIFESTYLE 4 Comments

We weten allemaal dat de 2 ons groente per dag een absoluut minimum is. Helaas hebben veel mensen al moeite met die 2 ons!

Maar niet getreurd, vandaag geef ik wat extra tips om meer groente te eten!

Neem overal rauwkost mee naartoe

WhatIeatinaday

Radijs, komkommer, wortel of stukjes venkel zijn allemaal uitermate geschikt om mee te nemen als tussendoortje. Neem elke dag een klein bakje mee of zet het op je bureau zodat je er van kan eten als je een beetje trek hebt. Als je hier mee begint zul je zien dat het eten van een bakje groente makkelijker is dan je denkt!

Vind je alleen groente saai? Dip het dan eens in hummus, salsa of avocado dip.

Maak een soep

Zelf vind ik soep een van de lekkerste en fijnste manieren om meer groenten te eten. Vaak gooi ik gewoon allerlei groente die ik over heb in de soep samen met een aardappel. Deze kook ik “stuk” en vervolgens pureer ik de hele pan. Beetje kruiden erbij en je hebt een heerlijke pan verse groentesoep die je tijdens de lunch of als “voorafje” bij je diner kan eten! Een dergelijk kopje soep heeft al snel zo’n 100 gram groente, de helft van de minimaal aanbevolen hoeveelheid!

Breid je lunch uit met groenten

IMG_1153_zpskd0lnfkj

Iedereen kent de boterhammen met kaas en komkommer, maar je kan natuurlijk nog veel meer combinaties bedenken. Probeer eens avocado of hummus in plaats van boter bijvoorbeeld. Of combineer je kipfilet met salsa, radijsjes en sla. Ook kiemgroenten zoals bijvoorbeeld tuinkers of alfalfa zijn lekker bij verschillende soorten hartig broodbeleg.

Daarnaast kan je een van je boterhammen vervangen door een groentesoep of een frisse salade. Op deze manier begin je bij de lunch al bij het eten van groente en hoef je niet al je dagelijkse groenten uit je diner te halen.

Groene smoothies en sapjes

Kan je het eten van extra groente echt niet aan? Probeer dan eens groente smoothies of groen sapje! Spinazie en banaan is een goede combinatie voor beginners maar de mogelijkheden zijn eindeloos! Mijn favorieten zijn een wortel, gember bietensapje en een peer, munt, komkommer en venkel sapje.Deze kan je ’s ochtends maken en door de dag heen drinken voor een extra groente shot.

Ik hoop dat deze tips jullie wat meer inspiratie hebben gegeven over hoe je meer groente zou kunnen eten. Heb jij nog een aanvullende tip? Deel het dan met ons in de comments!

Daarnaast ben ik heel benieuwd, halen jullie de 2 ons groente per dag?

Liefs,

Daniëlle

 

Brightmorningdew

Comments 4

  1. Ja hoor, makkelijk zelfs, hihi! Call me crazy, maar zo at ik gister nog een zak van 400 gram snijbonen en een komkommer en tomaatjes. Groenten blijft één van mijn favorieten!

  2. Niet elke dag denk ik, maar ik eet wel veel groenten, zelfs bij shoarma zorg ik voor veel snoep tomaatjes erbij lekker fris, heel veel sla op het broodje of fijn gesneden andijvie ook erg lekker rauw, en dan tegenwoordig doe ik er heel graag fijn gesneden verse paprika op, niet mee bakken maar gewoon in het broodje, iets minder vlees en voila, dat soort dingen zorg ik zeker voor, voel mij ook niet goed, zelfs niet op een cheat dag, als ik nul groente of fruit heb gegeten, hahahaha daarom ook nu appels op de schaal. En de soep, oh ja, ik eet zo weer soto en de verse prei ligt al klaar in dunne ringen gesneden 😀

    X

Laat mij weten wat jij vindt!