Onze eerste date met Calgary

Brightmorningdew LIFESTYLE, TRAVEL, WORK 5 Comments

In mijn vorige update vertelde ik jullie het grote nieuws, wij verhuizen naar Canada! De laatste paar weken is daar in sneltreinvaart een hoop info over gekomen én zijn we zelfs al naar Calgary geweest om een huis te zoeken. Ja zoals ik al zei, het wat vaker bloggen zit er voorlopig nog niet in… er gebeurt even een beetje veel 😉. Ik vertel jullie er vandaag meer over…

De verhuisdatum en het verhuizen zelf

Om maar met de deur in huis te vallen, een exacte verhuisdatum is nog niet bekend. Wel trekken wij volgende week uit ons huis in Amsterdam. Vanaf vandaag is het grote sorteren en opruimen dus begonnen. Gelukkig komt een verhuisbedrijf de meeste spullen inpakken, maar je moet toch regelen dat alles in de wel-mee en niet-mee categorieën is verdeeld. Een flinke klus, en dat terwijl ik ook net een griepje te pakken heb ☹.

Maar goed, we gaan dus weg uit Amsterdam en voor het eerst in een krappe 8 jaar ga ik weer bij mijn ouders wonen. Met Robbert natuurlijk en mijn zusje woont tegenwoordig ook weer even thuis, mijn ouders hun “empty nest” zit de komende weken dus weer aardig vol… Vanaf het moment dat we weggaan uit Amsterdam moet ik ook afscheid nemen van mijn vaste computer. Het meeste van mijn werk doe ik graag gewoon achter mijn bureau op mijn supersnelle bakbeest, dus het zal wel even wennen worden dat ik alles achter de laptop moet doen. Helaas is handbagage of in de koffer voor deze pc geen optie, dus die zit binnenkort gezellig 6 weken op de boot naar Canada. Daarnaast wordt het ook leven vanuit een koffer, ook de rest van onze kleding en spullen gaat mee op de boot. Ik moet dus alles wat ik de komende 2/3 maanden nodig denk te hebben in twee koffers, een stuk handbagage en een kleine handtas weten te proppen… wish me luck!

Ons bezoek aan Calgary

De huizenmarkt gaat blijkbaar razendsnel in Calgary, onze housing agent raadde dan ook aan om op tijd te komen zodat we gewoon vanaf 1 april lekker een huisje zouden hebben. Robberts’ werk was akkoord dus zo gezegd, zo gedaan… Wij zaten in een vliegtuig naar Calgary.

Oke, ik voelde me niet helemaal zo cool als dat ik het hier opschrijf. In het vliegtuig heb ik geloof ik wel 100 keer gezegd “dat we nu naar ons nieuwe huis gingen vliegen”. Sorry medepassagiers, dat móet irritant geweest zijn. Niet sorry Robbert, jij dealt er maar mee… je bent immers zelf de aanstichter van dit alles 😉!

Goed, Calgary dus. Ik was van plan om een soort fotodagboekje bij te houden met leuke foto’s van elke dag. Maar in het vliegtuig werd ik al een beetje ziek, tel daar een kneppelharde jetlag bij op en je hebt hersenen die niet echt in staat zijn dat soort plannen door te voeren. Natuurlijk heb ik wel wat foto’s, dus zie hier mijn nieuwe woonplaats:

Ik ben en blijf natuurlijk #teamnevernoteating dus dit méga ontbijt kon er prima in op dag 2. Deze dag kregen we ook een city orientation. Theresa, onze housing agent, liet ons tijdens deze oriëntatie de hele stad zien en daarbij ook de wijken die voor ons misschien leuk zijn om te wonen. Zo kregen we eindelijk een beeld bij al die wijken die we online allang hadden gezien. Na het deze oriëntatie kwamen we tot de conclusie dat we dichtbij of in de “Beltline” wilde wonen. Dit is het “leuke centrum” van Calgary. Hetgeen wat je denkt dat downtown is, is meer een bedrijven gebied. Hier is het doordeweeks hartstikke druk maar zodra de klok weekend slaat is het uitgestorven. Niet echt gezellig dus… Daarom zakken we liever iets naar onderen. In het “Beltline gebied” heb je allemaal leuke winkeltjes, koffietentjes, restaurants en bars. Ook best wat laagbouw, veel groen om de toekomstige hond uit te laten en heel veel andere jonge mensen.

Hiermee vielen een aantal huizen die zij voor ons had geselecteerd wel af, maar dat was geen probleem. Focus is beter wanneer je in zo’n uitgestrekte stad op zoek bent naar een stekkie. In totaal hebben we ongeveer 12 appartementen bekeken, maar na de eerste 4 waren we er stiekem wel al uit. Er was één gebouw dat er met kop en schouders bovenuit stak. Hierin zat een sportschool, restaurant, whirlpool, supermarkt, koffietentje, la place, een bank en ohja ook nog appartementen 😉. Binnen dit gebouw hadden we 3 units bekeken, we hadden één duidelijke favoriet… maarja dan moet je het wel nog even worden. Het was allemaal particuliere verhuur, dus de verhuurder kiest zelf wie hij in zijn stekkie wil hebben…

We hadden geluk! Vanaf april mogen wij dit ons huis noemen:

Deze had je natuurlijk al gezien, maar dit is dus het uitzicht vanaf onze woonkamer!

Mijn nieuwe kantoor ;)!

Een geweldig huis in een superleuke stad. Calgary voelt klein, misschien zelfs kleiner dan of een beetje gelijk aan Amsterdam. Dat terwijl het hartstikke uitgestrekt is en er meer mensen wonen. Maar het centrum is overzichtelijk en die frisse berglucht midden in de stad? Daar teken ik voor!

Nu is het tijd om hier in Nederland alles af te ronden, onze spullen te gaan ordenen en de koffers te pakken. Calgary we komen er aan! In de tussentijd zal ik proberen jullie nog een update te geven en anders spreken we elkaar weer als ik vanaf dat bureautje naar die skyline zit te staren.

Ik moet mezelf af en toe nog even héél hard knijpen. Dit is waar we al bijna een jaar naartoe leven en nu is het eindelijk zo ver!!

Lieve groetjes vanuit de verhuisdozenberg in Amsterdam,

Daniëlle

Brightmorningdew

Comments 5

1. Heee wat ontzettend spannend en wat een avontuur! Leuk dat we zo een beetje meekrijgen hoe jullie leven in Canada vorm krijgt. Liefs, hans&marian

Laat mij weten wat jij vindt!